دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
احمدی فارس

استاندار فارس با اشاره به جایگاه اخلاق در پیروزی انقلاب و دوام نظام اسلامی، گفت: اخلاق گمشده جامعه است و روحانیون باید حداکثر تلاش خود را برای احیا اخلاق در جامعه به‌کار بندد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سید محمد احمدی، استاندار فارس، در جمع روحانیون و نخبگان حوزه‌های استان فارس در مدرسه علمیه مولی الموحدین شیراز با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح، اظهار کرد: پس از رنج‌های گذشته امروز از نعمت دولت کریمه‌ای برخوردار هستیم که در آن مسلمانان عزیز و اهل کفر و نفاق در خاک مذلت هستند.

وی با اشاره به حکومت‌های مختلف در جهان،‌ نبود رهبر معنوی و فقر معنویت را از جمله مشکلات آنها عنوان کرد و افزود: زمانی‌که اطراف خود را مشاهده می کنیم، می‌بینیم که افغانستان در اوج اختلاف به‌سر می‌برد؛ زمانی که سلطه شوروی برچیده شد، ‌طالبان در این کشور به فعالیت پرداخت و اکنون نیز اختلافات انتخاباتی، این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است حال آنکه کسی برای حکمیت و قضاوت برای صدور حکم وجود ندارد.

احمدی با اشاره به وضعیت فعلی عراق، خاطرنشان کرد: هم اکنون داعش حدود 40 درصد عراق را اشغال کرده است، فرودگاه بغداد در معرض تهدید و شیرازه نیروهای نظامی از هم پاشیده شده است اما به برکت مرجعیت و حضرت آیت‌الله سیستانی، بسیج مردم شکل گرفت؛ حتی علمای اهل سنت نیز تخریب اماکن و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند و مشاهده می‌شود که در عراق نیز نیاز به رهبری برای یک‌پارچه سازی احساس می‌شود.

استاندار فارس به وضعیت کشور مصر اشاره و تصریح کرد: در این کشور نیز اخوان المسلمین پس از 70 سال به حکومت رسیدند اما نتوانستند بیشتر از یک سال حکومت کنند و هم‌اکنون جای زندانی و زندانبان تغییر کرده است.

احمدی با اشاره به وجود طوایف، قبای و اقلیت‌های مختلف در ایران، اظهار کرد: ایران رنگین کمانی از طوایف است و آنچه این تنوع را به هم متصل می‌کند، ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه پس از 35 سال از عمر انقلاب، بسیاری از کشورها چشم امید به ما دوخته‌اند و ایران را تکیه‌گاه خود می‌دانند، ‌اظهار کرد: کفران نعمت و پاس نداشتن ارج ولایت فقیه و در حمایت از ولی فقیه سستی کردن سبب تشتت می‌شود.

احمدی با اشاره استان فارس و به‌خصوص شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور، گفت: مردم استان فارس در براندازی طاغوت،‌ به‌پاسازی جمهوری اسلامی،‌ تداوم نظام و تبعیت از ولی فقیه و حرف شنوی از روحانیت و اطاعت نماینده ولی فقیه در استان تلاش‌های ارزشمندی را رقم زده‌اند.

حوزه‌های علمیه پرچم‌دار فقه و فقاهت

استاندار فارس با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پرچم‌دار فقه و فقاهت در استان هستند، خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم که بین مردم و روحانیت فاصله افتد بلکه باید با حرکات سنجیده، بصیرت و دشمن شناسی در این راه قدم برداریم.

احمدی به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و با بیان اینکه فارس استانی ثروتمند است، افزود: به لحاظ گردشگری ظرفیت‌های مطلوبی در استان و شیراز وجود دارد و این ادعا را می‌توان در آثار تاریخی قبل و بعد از اسلام مشاهده کرد.

وی به ظرفیت پزشکی استان اشاره کرد و با بیان اینکه شیراز پس از تهران در رتبه دوم خدمات پزشکی قرار دارد، تصریح کرد: پزشکی شیراز در برخی موارد مثل پیوند قلب و کبد رتبه ممتاز در کشور دارد.

استاندار فارس خطاب به نخبگان حوزه و روحانیون با بیان اینکه اخلاق گمشده جامعه است، گفت: در ادارات نیاز به کار اخلاقی داریم و جامعه نیاز به اخلاق دارد چرا که هر پیروزی در انقلاب و نظام بوده است به دلیل اخلاق بوده که روحانیون می‌توانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha